2018-05-25
Klauzula informacyjna
KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Mikołowie
RODO
Dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych i przetwarzamy je zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z „RODO", czyli Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzamy Państwa dane realizując określone zadania własne bądź zlecone, wynikające z przepisów prawa - w szczególności z ustawy o samorządzie powiatowym - w celu realizacji przysługujących uprawnień, spełnienia obowiązków określonych tymi przepisami albo, gdy jest to niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Przetwarzamy także Państwa dane:
- gdy jest to niezbędne do ochrony Państwa żywotnych interesów lub innych osób fizycznych,
- w celu wykonania umowy, której są Państwo stroną lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem takiej umowy,
- za Państwa zgodą - wyrażoną świadomie, w określonym celu i zakresie.
Gdy podają nam Państwo dodatkowe, niewymagane przepisami prawa dane, traktujemy to jako wyraźne działanie potwierdzające, iż wyrażają Państwo zgodę na ich przetwarzanie w celu realizacji Państwa sprawy.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH ORAZ INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Mikołowski z siedzibą władz przy ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, tel. / faks (32) 324-82-11, e-mail: kancelaria@mikolowski.pl
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
- pod adresem poczty elektronicznej: iod@mikolow.starostwo.gov.pl
- pisemnie na adres siedziby Administratora.
ODBIORCY DANYCH
Nie przekazujemy Państwa danych innym podmiotom, za wyjątkiem sytuacji, gdy konieczność taka:
- wynika z przepisów prawa i dotyczy podmiotów uprawnionych do przetwarzania takich danych,
- dotyczy podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, w tym zapewniających asystę i wsparcie techniczne dla systemów informatycznych, w których są przetwarzane Państwa dane.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Przechowujemy Państwa dane osobowe jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego Państwa dane zostały zebrane, przechowujemy je jedynie w celach archiwalnych, przez okres wyznaczony przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
PODSTAWOWE PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiadają Państwo prawo do żądania od administratora:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych,
a ponadto, posiadają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
Tam, gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody, zawsze mają Państwo prawo nie wyrazić zgody, a w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do cofnięcia zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Państwa danych do momentu jej wycofania.
Gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
INFORMACJA O WYMOGU / DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH
ORAZ KONSEKWENCJACH ICH NIEPODANIA
W przypadku, gdy istnieje obowiązek ustawowy zobowiązujący do podania danych osobowych, a Państwo ich nie podają, nie możemy wówczas zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
W przypadku, gdy istnieje wymóg umowny zobowiązujący do podania danych, a Państwo ich nie podają, nie możemy wykonać takiej umowy.
W przypadku, kiedy podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, a nie podają nam Państwo swoich danych, nie możemy wówczas zawrzeć takiej umowy.
W przypadku niepodania dodatkowych (niewymaganych przepisami prawa) danych kontaktowych (np. adres e-mail lub numer telefonu), nie będziemy mogli kontaktować się z Państwem w kwestiach związanych z prowadzoną sprawą w takiej formie.
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI
Nie przetwarzamy Państwa danych w sposób zautomatyzowany i ich nie profilujemy.